❤my lovers❤

at last~!(^.^)

akhirnyer....ary nie..
aq x kua dgn dye..
n im m0re prefer g0ing 0ut with my besties faten~!
amat sw0nok kua ngn dye..
p0t pet all the time..
kit0wg g times square-sg.wang-lot 10 and lastly KLCC..
wah...amat penat bejln kaki..
n terlalu bz cr bju c faten smpi x hingat nk take pic..
s0deyh2...
tp amat hepy...
sy syg kam0 cgt2 fatenn..
mwahhh=)

awarddddd fr0m niesz~!


amek award nie dr bl0g miss niesz~~!
nme award nie friendly award~!
auwww...friendly kah aq...?hehehe
0ke2..disebabkan da amek award nie..
kne jwb tag dye yer...=)

1. Suka Melukis Tak?
suka...especially dlm claz if b0ring thp gaban~!

2. Bosan2, suka wat ape?
tg0k m0vie k0rea secara 0n9 or dlm HD..
kl0 da x taw nk wat pe ag..g cr pasal ar..hehe

3. Kenapa siput babi berjalan lambat?
siput babi jln meyh..?dye menges0t cm antu ju-0n der la..haha

4. Cute tak orang yang bagi award ni?
cute~!=)

5. 5 orang penerima award dan penjawab tag seterusnya?

my cyg marel
my darl reyna
my cute ecah~!
cik ct
kpd sesiape shj yg sudi ambik award nie yer..
sile amek..jgn malu2..=)

bet0l ke nie...?("?)


k0wg tgk pic nie p0wn k0wg da nmpk kan..?
nie bkn nk d0wn kan brand 0r wut...
tp ble tg0k bt0l2..ssh nk cye kan..?
nie melibatkan agama n ag penting nama ALLAH..
kl0 la bt0l kan...sile buang ksut brand nie skrg..hehe
yahudi n kafir always akan wat s0mething utk sesatkan umat islam tanpa kite sedarkan..?
hurmm..ini tepulang pd dri anda utk wat n fkirkn k..
sy kat cni cume menyampaikan pe yg sy taw di bl0g kesygn sy..
pic nie sy dpt dr slh s0wg kawan kat FB...
x salah kite nk share dgn kwn2 bl0g pulak kan..?
kl0 anda der pape inf0 sal nie..
jgn lpe share dgn sy jgk yer..
maceh.....!=)

nk jmp ke x nk...?("?)

hurm......ntah la weii...
ssh t0l nk ckp...nk menaip p0wn...haish....
nk jmp ke x nk..?
nk ke x nk..?
mcm nk...tp mcm x nk gak..
aiy0ooo...wanie...wanie...
knp la ngn k0 nie..huhu..
dye nk jmp aq jmt nie if dye dpt cuti utk wesak day..
tp dye de kate gak..if dye x it0t family dye g h0liday d salah satu negeri di msia nie..
aiy0oo..kam0..0wh kam0...
sy x taw nk jmp awk ke x...
mcm awk ckp..bkn sng awk dpt blk n jmp sy...
yer..sy taw...tp sy x pasti perlu ke sy jmp awk..?
sy bkn gurl yg tehegeh2 nk jmp awk n sgp wat pe je utk awk..
sb sy bkn spe2 wat awk..n awk p0wn bkn spe2 wat sy..
awk kate rndu..?ye meyh rndu..?leyh cye ke...?
h0nestly...sy x pcyekn awk..sb awk sk tabur jnj n ayt manis kat gurl..
sy da penah kne..n skrg sy ag matang k..huhu..
tg0k la mcm ne k..kl0 sy rse nk jmp..sy jmp la..
kl0 x nk..s0wie..sy ag ske awk x pat cuti n x blk..
wakaka..jht an aq nie..hehe...
ape2 p0wn..kite tgu jer la esk cm ne...=)

xtvt waktu cuti sem(^.^)

last paper 0n friday..
strt esknye..iaitu sabtu..
keje aq ialah jd suri umah sepnuh mse.,.w0w~!
ary2 sy msk..sprti 0wg da kwen laks..
n asyik pkir menu pe nk msk utk kees0kn arynye..
nie menu yg aq msk start dr ary sabtu:

sabtu : ayam msk lemak cili padi + sayur g0reng

ahd : sambal ikan tumis + sayur g0reng

isnin : t0myam camp0 shj

selasa : bubur lambuk

rabu : ikan msk asam pedas dgn bendi n t0mat0..yummy~!

es0k : ketam msk cili padi...(nie da tringin lame da)

sy x reti msk la...b0le la skit2..hehe
es0k nk msk ketam..nyum2..ketam p0wn s0dappppppppppp~~~!xcted gle...hehe

nabi x mengaku umat~~~

nie la gejala yg terlalu byk berlaku skrg..

maaf jika ade yg terase pd entry2 sy skrg nie..

sy rse cm nk tulis t0pic nie utk entry kali nie utk ped0man kite semua..

bace n hayati la..bkn niat nk menghina..menyindir..tp ini hakikat nya..

n nie bkn kes kcik..nie kes smpi nabi x mengaku umat~!

maaf jika der yg terase ye..sy ulang blk..ini bkn niat nk menghina..menyindir..


DALAM amalan kontemporari, perkataan ‘gay’ biasanya menggambarkan orientasi seksual seseorang iaitu berkaitan emosi, romantik, seksual atau tarikan kecintaan kepada yang lain.

Terma homoseksual merujuk kepada kelakuan seksual atau tarikan antara manusia sama jenis.
Perkataan ‘gay’ dikatakan berasal daripada bahasa Perancis lama iaitu ‘gai’. Pada peringkat awal, ‘gay’ membawa beberapa pengertian seperti ‘rasa bebas tanpa kerungsingan’, ‘gembira’ atau ‘riang dan suka menunjuk-nunjuk.’

Hari ini, ‘gay’ lebih cenderung membawa maksud hubungan jenis sesama jantina, dipanggil juga homoseksual (liwat), tetapi biasanya ia merujuk kepada lelaki sesama lelaki.

Bukan sedikit mereka yang terbabit dengan aktiviti terbabit, malah di Barat, ia menjadi budaya yang semakin luas pengaruhnya.

Tidakkah ia suatu fenomena yang bertentangan dengan fitrah semula jadi manusia?

Bagaimana Islam melihat situasi ini?

Penceramah bebas, Mohd Rani Awang Besar, berkata hubungan seksual luar tabie seperti itu adalah haram dan tergolong dalam dosa besar.

“Di zaman kaum Nabi Luth di tengah padang pasir menjadi lautan kerana mereka suka pada lelaki.

“Walaupun ada perempuan, mereka tidak suka, hanya berminat pada lelaki iaitu sama jenis dengan mereka,” katanya.

Di negara ini, kewujudan kaum gay memang ditolak walaupun tiada perangkaan rasmi.

Laporan Harian Metro mengenai ‘gay jamban’ baru-baru ini menunjukkan homoseksual semakin menular di ibu kota terutama di kalangan belia, pelajar sekolah menengah dan institusi pengajian tinggi, malah pelancong asing.

Lebih teruk apabila mereka tanpa segan dan bersalah turut menjadikan tandas awam di pusat beli-belah sebagai lokasi memadu asmara, bercumbuan atau melakukan hubungan seksual dengan pasangan sejenis.

Tabiat suka kepada pasangan sejenis bermula pada zaman kaum Nabi Luth a.s, apabila mereka tidak cenderung kepada golongan wanita.

Kaumnya lari daripada fitrah. Hidup mereka menentang arus, mengikut nafsu serakah tanpa mempedulikan nilai agama dan kemasyarakatan.

Walaupun Nabi Luth menasihati mereka, ia tidak diterima sedikitpun, sehinggakan tetamu baginda sendiri mahu diusik. Disebabkan itu, mereka ditimpa musibah yang sungguh dahsyat, buminya tenggalam sehingga menjadi lautan.

Kisah ini diceritakan dalam al-Quran melalui beberapa surah, antaranya surah al-Akabuut, an-Naml dan al-Hijr.

“Dan Nabi Luth juga tatkala ia berkata kepada kaumnya: Patutkah kamu melakukan perbuatan yang keji sedang kamu nampak kejinya?

“Sesungguhnya kamu mendatangi lelaki, bukan perempuan kerana memuaskan nafsu syahwat kamu. Bahkan kamu kaum yang jahil.” (an-Naml:54-55)

“Nabi Luth berkata: Di sini ada anak-anak perempuanku, kalau kamu mahu melakukan. Demi umurmu, sesungguhnya mereka membuta-tuli dalam kemabukan maksiat mereka.

“Akhirnya mereka pun dibinasakan oleh letusan suara yang menggempakan bumi, ketika matahari terbit. Maka, Kami jadikan negeri kaum Lut itu tunggang-terbalik dan Kami hujani atasnya dengan batu dari tanah yang dibakar.” (al-Hijr: 71-74)

Nabi Muhammad bersabda, maksudnya: “Perkara yang paling aku takuti menimpa ke atasmu adalah perbuatan kaum Luth. Dilaknati mereka yang melakukan perbuatan seumpama kaum Luth.” (Hadis riwayat Ibn Majah, at-Tirmidzi dan al-Hakim)

Mohd Rani berkata, kisah membabitkan kaum Luth itu tidak boleh dipandang ringan, malah perlu diambil ingatan dan pengajaran semua pihak.

“Tetapi sekarang ini orang sudah lupa sejarah kerana kepuasan nafsu semata-mata. Nabi tidak mengaku umat bagi lelaki yang suka kepada lelaki,” katanya.

Beliau berkata, golongan gay tidak boleh dibiarkan, sebaliknya perlu diambil tindakan dengan pendidikan secukupnya.

“Kena tarbiyah dan bagi bimbingan supaya mereka tidak berterusan dalam perbuatan itu. Ajaran agama perlu diberikan secukupnya supaya mereka boleh kembali hidup dan bekerja seperti orang biasa.

“Jangan pula nanti kegiatan itu seperti satu kerjaya yang menjanjikan pulangan lumayan. Mereka perlu diajak dan dibimbing secara khusus,” katanya.

Beliau tidak mempertikaikan kewujudan lelaki lembut dan tidak mempersalahkan mereka kerana perwatakan sedemikian adalah ciptaan Tuhan juga, cuma yang perlu dipastikan ialah tidak terbabit dengan gejala homoseksual.

“Tuhan menjadikan begitu (lembut) tidak boleh menghina mereka. Tidak semua orang lembut melakukan aktiviti macam itu.

“Menjadi masalahnya ialah mereka diperalatkan golongan lelaki bertubuh kasar untuk melepaskan nafsu,” katanya.

Beliau mengajak golongan yang terbabit dengan homoseksual supaya kembali kepada fitrah kemanusiaan dan segera bertaubat kerana dengan taubat, dosa mereka mudah-mudahan diampunkan Allah.

Penolong Profesor Kulliyah Ilmu Wahyu dan Sains Kemanusiaan, Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM), Dr Abdul Salam Muhammad Shukri, berkata secara fitrah setiap manusia ada rangsangan seksual dan secara normal manusia tertarik kepada jantina berlainan jenis.

“Bagi menjaganya, Islam menganjurkan ikatan perkahwinan. Apabila seorang wanita telah berkahwin, suami mempunyai hak dan tanggungjawab sepenuhnya ke atasnya,” katanya.

Menurutnya, gangguan seksual di luar fitrah adalah tidak normal dan manusia perlu berusaha untuk menjauhinya, malah mengikis perasaan sedemikian.

“Kecenderungan sedemikian adalah suatu penyakit. Ia berupa ketagihan atau kegilaan. Kegilaan dan ketagihan sedemikian hanya boleh dihilangkan apabila hukuman berat dijatuhkan ke atasnya selain manusia sendiri mengubahnya,” katanya.


sy amek ayt2 nie di sumber ini..sila KLIK

hukum mencukur kening~~!


sperti t0pik kat ats..nie la t0pik utk kali nie..
hurm...ary 2 kec0h sal t0pik sanggul kan..?
ary nie aq rse tegerak aty nk tls sal nie utk entry kali nie...
yerla..aq slalu tg0k p0mpuan kai tdung..mmg mnis n cntek..
tp jd kureng pabila aq tg0k kening d0wg nipis je...
hurm..myb mmg dr azali k0wt..
tp mustahil la mcm tuh skali kan..?

tidakkah anda tahu bahawa cukur n cabut kering nie haram hukumnya..?
malah dilaknat oleh Allah S.W.T

nie la hadith yg mengukuhkan lgi tue sume..


Menghilangkan bulu alis (termasuk menggunakan rambut palsu dan tatoo) termasuk salah satu dosa besar, kerana Rasulullah ShallallaHu ‘alaiHi wa sallam bersabda,

“La’anallaHul waashilata wal mustawshilata wannaamishata wal mutanammishata wal waasyimata wal mustawsyimah” yang ertinya “Allah melaknat wanita yang memasang dan dipasang rambut palsu, wanita yang mencukur bulu alis dan dicukurkan bulu alis dan wanita yang dibuat tatoo dan dibuatkan tatoo” (HR. Bukhari no. 5937 dan Muslim no. 2124)


Oleh kerana itu hendaklah setiap orang lelaki (hadits tersebut juga berlaku untuk lelaki) mahupun wanita berusaha menjauhi perbuatan tersebut.


aq taw k0wg nk cntek n cun memjg...

tp kan lg cntek n cun klu kekalkan yg asal n ciptaan Allah tuh..

Allah S.W.T da cipta kita sebaek2 kejadian..

jgn la ubah ciptaan Nya wahai kwn2...

fikir2 kan..n renungkan lah..

=)

im fall in l0ve with this s0ng~~~(^.^)

can't believe it by Younha
0st personal preference (^.^)

video

* Maldo andwae nado mollae neoman baraboge dwaesseo
Miwohaebwado aereul sseobwado sumgyeobwado andoeneungeol
Ireom andwae jakku wonhae nege ppajyeotdago malhae
Kkumeul kkwo bwado neo ppuningeol maldo andoejiman neol saranghae

Pyeonhan neukkimi jo a mae il tigyeok taegyeokaedo neon nae mam jaraljana
Jemeotdaero guljiman mwodeun badajul su isseo nan ojik neo hanaman
Oerowo gaseumi michyeotnabwa nae dununen neoman boyeo

Repeat *

Gati itneunge jo a hangsang anjeolbu jeolhaedo nan neoramyeon kwaenchana
Mani seotun najiman neoman gildeuril su isseo nal keurae neo hanaman
Eoneusae ma eumeul ppaetgyeotnabwa nan onjongil neoreul keuryeo

Repeat *

Hanabuteo yeolkkaji dalla neomudo dalla
Jeomjeom kkeullineun gabwa be my baby, be my baby
Meoributeo kkeutkkaji nawa matneunge eopseo
Jom deo algoshipeojyeo be my baby, be my baby

Maldo andwae nado mollae neoreul saranghage dwaesseo
Bulleoman bwado nunbitman bwado bwadobwado cham jo eungeol
Keugeomyeon dwae neodo wonhae nawa kkokgatdago malhae
Amuri bwado neo ppuningeol maldo andoejiman neol saranghae

=======English Translation=========


No way, I’ve realized that I’ve been looking at you
It won’t do even if I hate it, stop it, or hide it
It can’t go on like this
I will confess that I’ve fallen for you
You’re everywhere in my dream
I know that it doesn’t make any sense but I love you

I like this sensation, you know how I feel even if we were to fight everyday
You always want it your way but I can accept anything from you, only you~
I’m lonely, my heart’s crazy for you and and you’re the only one I see~

No way, I’ve realized that I’ve been looking at you
It won’t do even if I hate it, stop it, or hide it
It can’t go on like this
I will confess that I’ve fallen for you
You’re everywhere in my dream
I know that it doesn’t make any sense but I love you

When I’m with you, I don’t mind being nervous
I may be a little hasty, but you’re the only one who can tell me what to do~
I guess my heart was stolen before I knew it and I’m missing you all day long~

No way, I’ve realized that I’ve been looking at you
It won’t do even if I hate it, stop it, or hide it
It can’t go on like this
I will confess that I’ve fallen for you
You’re everywhere in my dream
I know that it doesn’t make any sense but I love you

Everything’s so different, it’s too different~
I think I am falling in love, be my baby, be my baby~
From head to toe we have nothing in common
Now I wanna know more about you, be my baby, be my baby~

No way, I’ve realized that I’ve been looking at you
I’m happy whenever I say your name or look into your eyes
That will do and I want you too
Please say that we’re alike
Wherever I see, you are the only one in my eyes
I know that it doesn’t make any sense, but I love you

aq rse lgu nie sweet cgt..
kpd sume..
sm0ge tehibur dgn lgu nie..=)
saranghae=)

soo sweet like lolly p0p...(^.^)

w0w...soo sweet like l0lly p0p...?
aq ke..?wakaka...tetttttttttttt...salah sme skali..haha..
ape ag yg sweet like l0llyp0p kl0 bkn my min h0..wakaka..

cite pers0nal preference 2 la..
da hbs tg0k da..
cgt besh n s0 awes0me beb...
u guyz p0wn kene tg0k gak cite nie..
sgt cute n very super duper sweet c min h0 tuh..
hehe..

nie pic lee min h0 dgn s0h yeh jin..dye nyer her0 n her0in cite nie..





amcm..?s0o sweet like l0lly p0p kan..?
hehehe..

mmg her0in x bpe nk cun n cute bak kate k0ten..
tp bg aq cute la..
n d0wg s0o sweet dlm nie..

hehe..pas nie mau cr n meng0rek cte2 k0rea len...
n i.Allah akn share ngn k0wg ag k..

walllahhh..mwah~!
thnx sudi bce bl0g daku yg x brape nk besh nie..wee~~

pers0nal preference~~~lee min h0...0wh n0o..(^.^)



cite nie amat besh..
da tg0k smpi epis0d 6 dlm mase sehari..
repeat blk sehari...
pas msk tghari..start tgk cite nie..
pas wat pe yg pt0t..
tg0k cite nie ag..smpi td bru st0p sb tk0t esk x leyh bg0n pg..
sb es0k plan mau g pasar awl ckit..
sy mau msk t0myam..eehh..melalut laks..
back 2 t0pic..
cite nie besh sb min h0 blak0n..
sy amat n terlalu skekn dye..
dye 23 years 0ld this year kl0 x cilap..
sgt chumel kan..?start ske mse tg0k b0ys 0ver fl0wer(BOF)..
da lame faten my besties 2 suh tg0k cite nie..
tp disebabkn nk final ary 2..
tepakse tgguh hasrat n keinginan nk tgk nie..
skrg da freed0m leyh ar tgk..
tg0k p0wn kat utube je..huhu...
MIN HO.....I LOVE U...hamek nie....MWAHHHHH!
hahaha..
amek nie pic min h0 yg chumel ag encem nie..haha

actually faten kate nie BF dye....
dgn lantang aq bls..mn leyh..kim bum dye nk..ju dye nk..
min h0 aq nye la plak..
wakaka..lwk lah kit0wg nie an..?
tersedak2 la c min h0 kat k0rea 2..haha

clamat men0nt0n kwn2..
trust me..this drama was awes0me...=)

Hak Milik Terpelihara Cik Tuan Tanah